Kdo si hraje nezlobí a nemusí to být jen Jiřička...:-D
Ahojda! Určitě ze své zkušenosti víte, že najít nějakou zajímavou hru občas není jednoduché. A proto žádáme zájemce, kteří by se s námi chtěli podělit o hry které hrají v družině nebo v oddíle, aby je napsali do komentáře v této rubrice....Děkujeme Jiřičky :-)
Pohádkový chaos
Parametry: Do místnosti, K ohni či
posezení, Pro zasmání, Divadelní / dramatická
Potřeby: žádné
Zábavná inovace klasických scének k táboráku či jinam
Pravidla
Zvolíme si téma (např. pohádky, večerníčky, filmy, klasická
literatura, staré pověsti české...). Z tohoto tématu vybereme takový počet
(pokud možno co nejvíce nesourodých) postav, kolik máme dětí či svěřenců. Jména
těchto postav napíšeme na lístečky (např. pohádky: Zlatovláska, sedmihlavá saň,
trpaslík..., literatura: Evžen Oněgin, Paní Dallowayová, Gilgaméš, Hamlet...).
Oběti svého dramatického snažení rozdělíme do stejně početných skupin a každý
si vylosuje svou roli (vyýsledkem je, že se ve skupině sejde par exemple
profesor Snape, Budulínek, vlk od Karkulky a Zlatý vlas). Skupinky mají za úkol
vymyslet vtipný příběh, který by spojil jejich postavy dohromady a předvést ho
ostatním.
Odborná porota všechny výkony zhodnotí, udělí Oscary, Zlaté medvědy, Křišťálové
glóby...
Skvělé řešení problému "jak udělat vtipné scénky k táboráku s tématem
etapovky".
Zvířata
Zdroj: WikiHerka - herka.deka.cz
Parametry: Na ven, Do terénu, Pohybová, Pro zasmání, Slovní,
Honička
Čas: 30 minut
Potřeby: lístečky se jmény zvířat
Nechť všichni opráší své znalosti o zvížátkách a velký lov
může začít...
Pravidla
Motivace: Ulovit zvíře to v dnešní době střelných zbraní
dokáže kde kdo. Ale poznat, co jsem to vlastně ulovil, to už každý nezvládne.
Možno sehrát krátkou scénku na toto téma - dva lovci zastřelili zvíře a
dohadují se, co to vlastě ulovili.
Příprava: Vedoucí se vybaví lístečky se jmény zvířat (je vhodné používat spíše
známá zvířata) a rozprchnou se do území. Vhodný je nepřehledný terén.
Vlastní hra:Hráči běhají po území a snaží se najít a dohonit vedoucí. Když se
to hráči povede, tak si vylosuje jeden z lístečků, které má vedoucí u sebe. Po
té má hráč určitý počet otázek na to, aby uhádl, co je to za zvíře (na otázky
se odpovídá pouze Ano/Ne). Počet otázek je vhodné přizpůsobit věku. Například
tak, že počet otázek je třicet mínus věk hráče. Pokud se hráči podaří uhádnout
o jaké zvíře se jedná, získává lísteček, jinak má smůlu a musí jít ulovit
někoho jiného. Vyhrává samozřejmě ten, kdo má na konci nejvíce lístečků.
Doporučuji zařadit některá prémiová zvířata jako Člověk, Žena, ...
Oškubej ho
Zdroj: WikiHerka - herka.deka.cz
Parametry: Do místnosti, Na ven, Pohybová, Na postřeh / šikovnost
Potřeby: Několik provázků nebo stužek
Kterak nepozorovaně ukrást slepému hlídači provázky či stužky, které má na těle
Pravidla
Jeden z hráčů si zaváže oči a postaví se doprostřed místnosti
nebo doprostřed volné plochy někde venku. Na různá místa na těle (okolo hlavy,
za kalhoty, za kapsy) mu připevníme tak půl metru dlouhé provázky, stužky nebo
kousky krepáku. Měly by být tak napevno, aby samy nespadly, ale zase aby se
lehkým tahem bez problémů daly vytáhnout.
Cítíte-li se drsně, můžete nevidícímu hráči do ruky dát nějakou bezpečnou zbraň
na prodloužení dosahu, např. tenisák v punčoše nebo kometu.
Hráči mají za úkol nepozorovaně a tiše připravit nevidoucího o všechny
provázky, které na sobě má. Ten se snaží vše ubránit - koho se dotkne, ať již
rukou, nebo onou 'zbraní', ten vypadává ze hry.
Vítězí nevidoucí, pokud zlikviduje všechny útočníky dřív, než se jim podaří
všechny provázky uloupit. Většinou se mu to ale nepovede - proto bývá lepší
hrát, že vítězí ten, kdo nasbírá nejvíc provázků.
Židle v mlze
Zdroj: Pepova karotéka her
Parametry: Do místnosti, Na ven, Pohybová,
Na postřeh / šikovnost
Potřeby: žádné
...aneb jak je obtížné poslepu chůzí opsat čtverec
Pravidla
Hráči zavážeme oči šátkem a posadíme ho na židli. Prostor kolem židle by měl být (alespoň v případě že hrajou vlčata či světlundy) volný. Hráč má za úkol vstát, jít 20 kroků dopředu, pak se otočit doleva a ujít 20 kroků, pak se opět otočit doleva a ujít dalších dvacet kroků a naposledy se otočit doleva a ujít posledních 20 kroků (stručně řečeno má jít podél hranice myšleného čtverce). Po posledních 20ti krocích si opět sedne, ovšem jestli si sedne zpět na židli, to záleží pouze na jeho schopnostech... Počet kroků můžeme měnit v závislosti na podmínkách a věku hráčů. Nakonec vyhrává ten kdo si sedne, popřípadě ten, kdo se dostane nejblíže židli. V případě že je hráčů hodně, není nic jednoduššího, než vzít dalších pár židlí a pustit na trasu víc "slepců" najednou:)
Mýdlová štafeta
Zdroj: hry v SOS vesničkách
Parametry: Na ven, Na hřiště, Pohybová,
Pro zasmání
Potřeby: lavor s vodou ,mýdla podle počtu družstev
Veselá hra, kde si děti předávají mokré mýdlo.
Pravidla
Hráči rozdělení do družstev stojí za sebou v širokém stoji
rozkročmo za cílovou čarou. Ve stejné vzdálenosti od družstev je umístěn lavor
s vodou. První dítě z každého družstva dostane mokré mýdlo. Když se odstartuje,
dítě se předkloní a prostrčí mýdlo mezi nohama dalšímu atd., až se mýdlo
dostane k poslednímu. Ten s ním utíká k lavoru, namočí jej a pak se běží
postavit do čela družstva a mezi nohama opět podává mýdlo. Hra se opakuje,
dokud začínající hráč není na svém původním místě.
...a další zase někdy jindy!!!